Januari, Februari, Mars, April

JANUARI
Den 4:e Januari satte jag skäckslaget foten i England och Brighton. När jag anlände till mitt boende hade jag panik över att jag skulle spendera 3 månader där men saker ordnade upp sig lite när jag kom till skolan och älskade det. Efter tre veckor flyttade jag in i min hostfamily och det var det bästa beslutet någonsin då jag faktiskt nästan vågar påstå att jag inte kunde ha hamnat hos en bättre familj. Januari var en sjukt intensiv månad då jag upplevde så sjukt mycket och lärde känna tre människor jag är så glad över att lärt känna, Amanda, Sebastian och Annaliina.
FEBRUARI
England fortsatte med en tommare känsla då folk jag kände hade börjat åka hem. Jag festade väldigt mycket och had några sjukt roliga utekvällar med mina Amanda och Annaliina. Vi åt mat så vi gick upp i vikt och klämde i oss socker så det sprutade ut i öronen. På alla hjärtans dag lämnade Annaliina oss och i slutet av månaden grät jag igen när Amanda och Sebastian åkte hem. Började även umgås mer tättare med de i min grupp i skolan.
MARS
I början av månaden kom min familj på besök och jag grät igen, haha. Hade en supermysig helg med familjen och vi sov på hotell i London och gjorde massa turistiga saker. Fanny kom även på besök och då kom tårarna igen när jag mötte upp henne på tågstationen. Vi åt mat, festade och umgick med mina vänner mycket. Det var så himla  roligt och min värdfamilj var så fina som lät Fanny bo i ett eget rum (tyvärr var mitt rum för trångt för att klämma in Fanny i). Ana fyllde 18 år och hennes sista vecka festade vi massor. Solen och värmen kom till England och vi njöt av solen med öl på stranden. Den 28 Mars åkte jag tillbaka till Sverige efter tre månader bortrest och pappa mötte upp mig på Arlanda medans mamma var på kryssning. Vi lagade lunch och satt oss i soffan tillsammans och kollade på film, precis som innan jag åkte.
APRIL
Vi åkte på semster och jag kunde knappt stänga min skidjacka. Efter semestern började min 30 dagar utan socker och jag lyckades faktiskt gå ner till normalvikten innan England. Våren kom till Sverige och jag njöt i fulla drag och köpte en rosa cykel. Jag jobbade lite i April men den största tiden la jag ner på att renovera mitt nya rum efter att Gustav flyttat hemifrån när jag var i England. Umgicks med vänner och åkte även till Göteborg under Valborg och hälsade på Amanda och Sebastian.

Några dagar i fjällen

Hej på er!! Har haft fyra skiddagar uppe i fjällen. Det har varit både snöstorm och 25 minus men tänka sig att vi tog oss igenom detta ändå. Det var mysigt och superkul men kylan förstör upplevelsen lite när vissa liftar stängs av pga kyla (sen mina tår som la av efter 1 h, haha). Nu ska vi åka tillbaka till Dalarna och fira nyår där tillsammans med vänner, ska bli superkul!!

Första julafton

Igår hade vi första julafton med släkten på pappas sida. Jag kom lite sent för jag jobbade på bauhaus men kom precis lagom till julbordet. Det var så roligt och en av de roligaste sakerna var att vi hade en julklappslek ny för just detta år. Vi hade köpt en julklapp för 200 kr och så slog vi tärningar och tävlade om att få den saken som någon annan eller en själv hade köpt. Jag kom hem med ett paket matknivar och herregud som jag fick kriga för att få de, haha. Idag jobbade jag igen men nu är jag ledig fram till nästa år, väldigt välbehövligt!